Verenigde Staten

USA

Samenwerken en zakendoen met Amerikanen

Doelgroep

Managers en medewerkers die samenwerken en zakendoen met Amerikaanse contactpersonen

Doelstellingen

Het doel van deze training is om de professionele relaties met Amerikaanse contactpersonen effectiever te maken, zodat er direct positieve resultaten behaald kunnen worden.

Na afloop van deze training hebben de deelnemers inzicht in de onderstaande punten en hebben zij technieken ontwikkeld om deze toe te passen:

  • Bewustwording van hun eigen culturele bagage
  • Begrip van de Amerikaanse context en cultuur
  • Situaties analyseren waarin misverstanden zich voor kunnen doen en communicatiewijzen herkennen
  • Stress en misverstanden wegnemen
  • De Amerikaanse besluitvormings- en onderhandelingsprocessen ontrafelen en begrijpen

Nomad

Extra’s

  • Innovatieve en effectieve online tools:
    • Nomad’ Profile®: Cultureel profiel, Vergelijkingstool, Landenpakketten
    • Nomad’ Network®: voorbereiden en volgen van de training
  • Een theoretische, praktische en heldere aanpak
  • Een persoonlijk actieplan
  • Wilt u uw cultuurtraining aanvullen met een taaltraining? Bekijk ons combinatie-aanbod taal- en cultuurtraining

Programmaoverzicht

Module 1

Begrip krijgen voor culturele verschillen

  1. Interculturele bewustwording: de sleutel tot succes voor internationaal zakendoen
    1. De eigen culturele bagage inventariseren
    2. De basis van effectief intercultureel management
    3. Culturele stereotypen herkennen en overbruggen
  1. Belangrijke aspecten van de Amerikaanse cultuur
    1. Een enorm, multicultureel en meertalig land
    2. De pioniersmentaliteit, de Onafhankelijkheidsoorlog en de Amerikaanse droom
    3. De religieuze factor: het gevoel bij een gemeenschap te horen
    4. Een federale staat en aaneengesloten staten: het machtsevenwicht in de VS
    5. De economische en sociale uitdagingen van de grootste economie ter wereld
  1. De invloed van waarden en gedragspatronen op professionele betrekkingen en relaties
    1. De cultuur van Angelsaksische en protestantse blanken: een basisnorm
    2. De Self-Made Man en de Bill of Rights: vrijheid staat altijd voorop!
    3. De vele gezichten van de Amerikaanse vrouw
    4. “Tijd is geld”
    5. Categoriseren en vereenvoudigen om begrip te vergroten
    6. De teamgeest en een voorliefde voor competitie
    7. Mobiliteit als levensstijl
  1. De Amerikaanse zakenwereld
    1. Vrije concurrentie is de basis van het Amerikaanse ondernemerschap
    2. Multinationals en kleine bedrijven: verschillende managementmethoden
    3. De voorbeelden van efficiënt werken: planning, efficiëntie, reactievermogen
    4. De rol van de staat en autoriteiten op afstand

Module 2

Succesvol in uw werk en zaken met Amerikanen

  1. Effectief communiceren met Amerikanen
    1. Openbaar en privéleven: twee gebieden die veelvuldig overlappen
    2. Eerlijke, directe communicatie: zeg wat je doet en doe wat je zegt
    3. Gaten opvullen: angst voor stilte
    4. Taal op de werkplek: de speciale eigenschappen van Amerikaans Engels
  1. Uw werkwijzen aanpassen
    1. Managen in de Verenigde Staten: verantwoordelijkheid onder het personeel stimuleren
    2. De belangrijkste eigenschappen van een Amerikaanse manager: vastberaden, pragmatisch en attent
    3. Vertrouwen opbouwen: stimuleren, complimenteren
    4. Creativiteit en steeds betere prestaties stimuleren
    5. Conflictbeheersing: opbouwende kritiek, humor en gereserveerdheid
  1. Succesvolle vergaderingen en onderhandelingen met Amerikanen
    1. Handelingen en activiteiten plannen
    2. Vaststellen wie beleidvormers zijn
    3. Persoonlijke geloofwaardigheid garanderen: effectief beheer van tijd en deadlines
    4. De bepalingen van een overeenkomst begrijpen
    5. De toekomst plannen en organiseren
  1. Handige tips
    1. Behoedzaamheid, geduld, bescheidenheid
    2. Protocol en etiquette
    3. Sociaal gedrag, dresscode, visitekaartjes, geschenken
    4. Gevoelige onderwerpen: politiek en terrorisme
    5. Een puriteinse denkwijze
    6. Uw humor aanpassen aan de omstandigheden, de aanwezige mensen en de situatie

Maatwerk

Maatwerk

Deze training kunt u individueel volgen en in groepsverband. In overleg met u stemmen we de inhoud van de training, de locatie en de datum af op uw persoonlijke wensen.

Neem contact op met uw accountmanager, Anne Marie van Schaik:

  1. Bel +31 (0) 88 02 88 090
  2. Of vraag een offerte aan.

Contact