Verenigd Koninkrijk

UK

Samenwerken en zakendoen met Britten

Doelgroep

Managers en medewerkers die samenwerken en zakendoen met Britten

Doelstellingen

Het doel van deze training is om de professionele relaties met Britten effectiever te maken, zodat er direct positieve resultaten behaald kunnen worden.

Na afloop van deze training hebben de deelnemers inzicht in de onderstaande punten en hebben zij technieken ontwikkeld om deze toe te passen:

  • Bewustwording van hun eigen culturele bagage
  • Begrip van de Britse context en cultuur
  • Situaties analyseren waarin misverstanden zich voor kunnen doen en communicatiewijzen herkennen
  • Stress en misverstanden wegnemen
  • De Britse besluitvormings- en onderhandelingsprocessen ontrafelen en begrijpen

Nomad

Extra’s

  • Innovatieve en effectieve online tools:
    • Nomad’ Profile®: Cultureel profiel, Vergelijkingstool, Landenpakketten
    • Nomad’ Network®: voorbereiden en volgen van de training
  • Interculturele aanpak van internationale mobiliteit
  • Een theoretische, praktische en heldere aanpak
  • Persoonlijk actieplan
  • Wilt u uw cultuurtraining aanvullen met een taaltraining? Bekijk ons combinatie-aanbod taal- en cultuurtraining

Programmaoverzicht

Module 1

Begrip krijgen voor culturele verschillen

  1. Interculturele bewustwording, de sleutel tot succes voor internationaal zakendoen
    1. De eigen culturele bagage inventariseren
    2. De basis van effectief intercultureel management
    3. Culturele stereotypen herkennen en overbruggen
  1. Belangrijke aspecten van de Britse cultuur
    1. Een koninkrijk dat uit eilanden bestaat en trots is op zijn identiteit
    2. Een multi-etnische bevolking
    3. Een klassensysteem dat gekenmerkt wordt door traditie
    4. Een duizendjarige geschiedenis. Een complexe parlementaire monarchie
    5. Een van de economische mogendheden van de wereld
    6. Een onderwijssysteem met twee snelheden
  1. De invloed van waarden en gedragspatronen op professionele betrekkingen en relaties
    1. Het gezin: een teken van sociale identiteit
    2. Een staatsreligie die openstaat voor de wereld: de basis van het anglicanisme
    3. De invloed van de traditie op de Britse ruimdenkendheid
    4. Respect voor rangen, orde, individualiteit en vrijheid
    5. “Tijd is geld”, sport en zichzelf overtreffen
    6. Zelfbeheersing en humor: beheerste gereserveerdheid
  1. De Britse zakenwereld
    1. Structuur, hiërarchie, controle
    2. De sociale partners (management en werknemersvertegenwoordigers)
    3. Werkwijzen en de visie op kwaliteit
    4. Professionele relaties

Module 2

Succesvol samenwerken met Britten

  1. Effectief communiceren met Britten
    1. Engels: een complexe taal met een groot scala aan nuances
    2. Non-verbale communicatie, gesproken taal en ironie: verborgen boodschappen
    3. Openhartigheid en eufemismen
    4. De rol van netwerken
  1. Uw werkwijzen aanpassen
    1. Voorkomen en formaliteit
    2. Persoonlijke geloofwaardigheid opbouwen: punctualiteit, eerlijkheid, betrouwbaarheid
    3. Effectief management: efficiëntie, toegankelijkheid en houding
    4. Integriteit: afkeer van vriendjespolitiek. Gezamenlijke besluitvorming
    5. Respect voor het individu
    6. Conflicten isoleren
    7. Relaties op en buiten het werk: verwarring vermijden
    8. Te vermijden valkuilen
  1. Succesvolle vergaderingen en onderhandelingen met Britten
    1. Het ijs breken om vertrouwen op te bouwen
    2. Op professionele wijze spreken en functioneren
    3. Het belang van het halen van deadlines
    4. Houding ten opzichte van overeenkomsten en de gevolgen ervan
  1. Handige tips
    1. Behoedzaamheid, geduld en bescheidenheid
    2. Protocol en etiquette
    3. Sociale normen, geschenken, visitekaartjes, dresscode, etc.
    4. Gevoelige onderwerpen: politiek, geschiedenis, religie
    5. Britse humor, de rol van de pub

Maatwerk

Maatwerk

Deze training kunt u individueel volgen en in groepsverband. In overleg met u stemmen we de inhoud van de training, de locatie en de datum af op uw persoonlijke wensen.

Neem contact op met uw accountmanager, Anne Marie van Schaik:

  1. Bel +31 20 8208639
  2. Of vraag een offerte aan.

Contact