Nederland

Nederland

Samenwerken en zakendoen met Nederlanders

Doelgroep

Managers en medewerkers die samenwerken en zakendoen met Nederlanders

Doelstellingen

Het doel van deze training is om de professionele relaties met Nederlanders effectiever te maken, zodat er direct positieve resultaten behaald kunnen worden.

Na afloop van deze training hebben de deelnemers inzicht in de onderstaande punten en hebben zij technieken ontwikkeld om deze toe te passen:

  • Bewustwording van hun eigen culturele bagage
  • Begrip van de Nederlandse context en cultuur
  • Situaties analyseren waarin misverstanden zich voor kunnen doen en communicatiewijzen herkennen
  • Stress en misverstanden wegnemen
  • De Nederlandse besluitvormings- en onderhandelingsprocessen ontrafelen en begrijpen

Nomad

Extra’s

  • Innovatieve en effectieve online tools:
    • Nomad’ Profile®: Cultureel profiel, Vergelijkingstool, Landenpakketten
    • Nomad’ Network®: voorbereiden en volgen van de training
  • Interculturele aanpak van internationale mobiliteit
  • Een theoretische, praktische en heldere aanpak
  • Persoonlijk actieplan voor het hele gezin

Programmaoverzicht

 

Open training

  • 22 februari 2018 – Working with the Dutch – Module 1 – 9:00-17:00 uur te Amsterdam – €750,-
  • 22 maart 2018 – Working with the Dutch – Module 2 – 9:00-17:00 uur te Amsterdam – €750,-
  • 27 september 2018 – Working with the Dutch – Module 1 – 9:00-17:00 uur te Amsterdam – €750,-
  • 4 oktober 2018 – Working with the Dutch – Module 2 – 9:00-17:00 uur te Amsterdam – €750,-

Schrijf u in voor deze open training

Maatwerk training

Deze training kunt u individueel volgen en in groepsverband. In overleg met u stemmen we de inhoud van de training, de locatie en de datum af op uw persoonlijke wensen.

Neem contact op met ons of bel +31 (0)88 02 88 090.

Module 1

Begrip krijgen voor culturele verschillen

  1. Interculturele bewustwording, de sleutel tot succes voor internationaal zakendoen
    1. De eigen culturele bagage inventariseren
    2. De basis van effectief intercultureel management
    3. Culturele stereotypen herkennen en overbruggen
  1. Belangrijke aspecten van de Nederlandse cultuur
    1. Van de Verenigde Noordelijke Provinciën tot het Koninkrijk der Nederlanden
    2. Het handelserfgoed van het land
    3. Van een zeevarende natie tot een internationale economie
    4. De uitdagingen van de Nederlandse maatschappij in de 21e eeuw
  1. De invloed van waarden en gedragspatronen op professionele betrekkingen en relaties
    1. De invloed van het protestantisme
    2. “Verdraagzaamheid”: de filosofie van tolerantie
    3. Het gezin als een beschermend gebied
    4. Egalitarisme en gezelligheid
    5. Een zeer georganiseerde visie van tijd
    6. Vermogen om zich te concentreren op de hoofdzaken en het grotere geheel te zien
  1. De Nederlandse zakenwereld
    1. Een informele maar evengoed besluitvaardige hiërarchische structuur
    2. Besluitvorming op basis van consensus
    3. Professionele ethiek
    4. De rol van de staat en autoriteiten
    5. Professionele relaties

Module 2

Succesvol samenwerken met Nederlanders

  1. Effectief communiceren met Nederlanders
    1. Afstand en formaliteit
    2. Eerlijkheid en duidelijkheid
    3. Engels wordt veel gebruikt voor zaken. Nederlands leren is een pluspunt
  1. Uw werkwijzen aanpassen
    1. Een vriendschappelijke sfeer bevorderen
    2. Effectief management: professionaliteit en persoonlijke toewijding
    3. Conflictbeheersing: persoonlijk respect en bereidheid om bemiddelaars in te schakelen
    4. Creatieve autonomie en samenwerking bevorderen
    5. Te vermijden valkuilen
  1. Succesvolle vergaderingen en onderhandelingen met Nederlanders
    1. Profiteer van dialogen en contact. Toon uw deskundigheid
    2. Voorstellen, handelen en reageren
    3. Deadlines en presentaties nauwlettend in de gaten houden
    4. Schriftelijke overeenkomsten en de interpretatie en gevolgen ervan begrijpen
    5. De fase na onderhandelingen organiseren
  1. Handige tips
    1. Behoedzaamheid, geduld en bescheidenheid
    2. Protocol en etiquette
    3. Sociale normen, geschenken, visitekaartjes, dresscode, etc.
    4. Gevoelige onderwerpen: politiek, geschiedenis, religie
    5. Humor: twee kanten van de medaille

Contact